Yoga

Co je to Yoga?
Joga je cvičení pro duševní i tělesnou pohodu, harmonii a zklidnění. Cvičení jógy odbourává chronický stres, naučí vás relaxovat a načerpat novou energii.V józe je kladen důraz na plynulé přechody mezi jednotlivými pozicemi a na správnou techniku dýchání. Důležitější než výdrž v jednotlivých pozicích, které protahují, formují a posilují svalové partie, je jógové dýchání(úplné hluboké), relaxace a koncentrace, vnímání plynulosti pohybu a celkové uvědomování si sebe sama.

Joga podle Jana Urbánka:
Mnoho lidí má Jogu spojenou s krkolomnými a strnulými pozicemi. Myslí si, že je Joga je nudná a pasivní. To je největší omyl těch, kteří jogu nezkusili nebo soudí jen podle toho, co vidí. A jak již řekl Exupéry: "co je důležité, je očím neviditelné!" a skutečně to podstatné v joze neuvidíte okem, ale ucítíte to na sobě v praxi.
Joga, kterou cvičíme - tedy pozice, které zaujímáme a v nichž setráváme se nazývá Hathajoga.
Je vlastní přípravou na skutečnou jogu, kterou je Pranajáma - z hlediska evropana soubor dechových cvičení, které mají zcela radikální vliv na všechny oblasti lidského života.
V hodinách jogy kladu důraz právě na provádění vědomého hlubokého dýchání, které snižuje tepovou frekvenci, působí na náš hormonální systém a doslova učí buňky dýchat. Efekt pocítí každý v tom, že se cítí nabitý energií, lépe mu to tráví a je víc v pohodě a ve vnitřním klidu.
Díky specifickému způsobu dýchání dostávají buňky našich svalů enormní množství energie a fungují efektivněji. Jsou tak silnejší, pružnější a výkonnější.

Co považuji za nejdůležitější je posílení dvou svalových skupin, které žádné jiné cvičení neposílí tak jako joga, Jedná se o brániční svaly a svaly pánevní dna. Brániční svalovina je jedním z největších a nejdůležitějších svalů v našem těle a přesto o ní ví většina lidí jen pramálo - většinou o sobě dává vědět pícháním v boku při větším výkonu, např. běhu či Jumpingu.Ono známé píchání je křeč úponu této svaloviny. To je indikátorem její špatné funkce a nedostatečného tonu.
Bránice působí navíc jako zpětná pumpa při odvádění odkysličené krve z nohou a břišních orgánů zpět do srdečně-plicního oběhu k okysličení. Je to takové naše druhé srdce. Čím lépe funguje bránice, tím méně je naše srdce namáháno.

Svaly pánevního dna jsou spolu s břišní stěnou těmi svaly, které celou tíhu našich břišních orgánů drží na svém místě. Vzhledem k sedavému způsobu života se tyto svaly u většiny lidí povolují a tím snižují optimální fungování břišních orgánů.
Posílení a zpružnění svalů pánevní dna má blahodárné účinky nejen na trávicí a vylučovací soustavu člověka, ale také na reprodukční orgány. V praxi to znamená, že ženy vědomým posilováním snáze dosahuji orgasmu, muži naopak své vyvrcholení dokážou libovolně kontrolovat. Ostatně ne nadarmo se říká, že jogíni jsou nejlepší milenci:-))

To jsou jen některé fyzické účinky jogy, ale to důležité se při provádění jogy odehrává uvnitř nás. Hloubka a délka dechu spolu s jeho intenzitou a uvědomováním nás posouvá k vyšší sensitivitě vůči tomu, kdo skutečně jsme. Náš život se jeví často jako až nesmyslně uspěchaný a plný problémů, které musíme řešit. Naše mysl je pak neklidná a nebo si ani svůj neklid neuvědomujeme.
Máte-li pocit, že je na čase svůj život prohloubit, přiblížit se své vlastní podstatě a najít svůj vnitřní klid je Joga jednou z cest.
A je cestou dynamickou, zábavnou a plnou překvapení.

Na hodinu potřebujete pohodlné oblečení. Můžete cvičit bosky, v ponožkách, popř. v pohodlných botách. Nejefektivnější je cvičení samozřejmě naboso. Karimatky jsou
k dispozici ve studiu. Samozřejmě si můžete přinést svoji jógo-matku:-)
 


Yoga

Přihlášení
Proč se registrovat


Registrací do systému BeFit získáte možnost využívat online rezervační systém pro fitness lekce a posilovnu.

Dozvíte se o speciálních akcích, novinkách a dění nejen v zónách Workin(posilovna) a Fitness, ale stejně tak v Café/Baru BeFit.

 

Aktuality

Sbírka pro chlupáče

Pouhý soucit nestačí - pojďme SPOLEČNĚ rozdat trochu radosti <3

sbírka pro chlupáče
28.11.2018

Jumping Speciál

Jumping Speciál
15.11.2018